Kick30

Uithoudingsvermogen en spierkracht

Voor wie?

Weinig tijd om te sporten? Toch maximaal resultaat behalen? Met Kickit30 kun je in lessen van 30 minuten op een speelse manier je spierkracht en uithoudingsvermogen verbeteren en een hoop calorieën verbranden.

Als je van kickboksen houdt, maar liever niet tegen een tegenstander wilt vechten, dan is Kickit30 echt iets voor jou. Kickit30 biedt uitkomst voor iedereen die voor de fitheid van een kickbokser wil gaan, maar dan zonder de blauwe plekken.

Hoe gaat het in z’n werk?

Je volgt per les een zeer intensieve intervaltraining van een half uur waarin je alles geeft, zodat je na afloop helemaal “leeg” bent. Je start met het doen van stretches en het warmdraaien van je gewrichten, vervolgens ga je vol gas de training in totdat de 30 minuten erop zitten.

Tijdens de training maken we gebruik van trapzakken, bokszakken en pads voor verschillende kickboks-oefeningen, maar we gaan nooit over tot sparren. Trappen, slaan en stoten doen we dus alleen als fitnessoefening en niet tegen een tegenstander.

Je buikspieren worden getraind en je doet uitdagende oefeningen door gebruik te maken van je eigen lichaamsgewicht. We werken met verschillende spelvormen, waarin heavy bag training, pads-training en reactievermogen aan bod komen. Kortom, variatie genoeg, geen les is hetzelfde.

De lessen vinden plaats in onze privé-studio met groepen die niet groter zijn dan 10 personen. Op die manier kunnen wij de begeleiding en persoonlijke aandacht waarborgen die zo essentieel is voor een veilige en effectieve training. In kleine groepen is er bovendien voldoende aandacht voor het correct aanleren van de uitvoering en techniek van de oefeningen. Materialen, zoals bokshandschoenen en scheenbeschermers zijn in de studio beschikbaar.

Wat kost het?

Voor 1x per week, €14,95 per maand
Voor 2x per week, €26,95 per maand
Voor 3x per week, €38,95 per maand

Waar en wanneer?

In de PT-studio in Lelystad:
Op maandagen om 18:30 uur
Op vrijdagen om 18:30